Powered By Blogger

söndag 16 december 2012

Jag skäms...olydig idag...

Medan matte städade i morse så gick Robban och jag ut på en promenad. Det var bra blött och slaskigt. Det är jättetrist om snön försvinner men ännu så länge finns det massor kvar i alla fall.......






Vid tolvtiden gick vi hem till Carina och Nicklas. Matte hade lovat att Carina skulle få en ny oanvänd toalåda till sina katter och som vi inte använder. Vi får bara plats med två toalådor i badrummet så då kunde Carina lika gärna få den. Hur som helst var det inte lätt för matte att dra den hopfällbara transportvagnen som hon hade den stora och otympliga toalådan fastsurrad på. Dessutom hade hon en stor påse med kattsand som inte våra katter gillar så det var inte bara otympligt utan också tungt att dra det i den blöta snömodden på vägar som inte var plogade.. PÅ vissa delar var det också stora vattenpölar som man fick vada igenom.......Till detta hör att matte hade stans huvudvärk och mådde riktigt dåligt.......


Efter många om och men var vi i alla fall hemma hos Carina. Det är långt att gå dit. Vi kunde ha tagit bussen men matte tyckte att jag behövde en långpromenad.....Hemma hos Carina sprang jag rakt in i köket för att kolla om det fanns någon kattmat men matte hann ropa till Carina att hon skulle ta bort maten så där fick jag tji.....Katterna lyste med sin frånvaro.........Jo, Figaro låg i fönstret på behörigt avstånd från mig och där låg han hela tiden som vi var där......



 
Figaro


På hemvägen från Carina hände något som jag kanske inte borde vara så stolt över. Jag skäms faktiskt när jag tänker på det så här i efteråt. Robban och jag var ute i djupa snön för att jag skulle utföra mina toabestyr. Då dyker min allra bästa hundkompis upp, en jättetrevlig goldenkille på trottoaren där matte stod och väntade på oss. Jag tog sats och jag tog i allt vad jag kunde för jag ville fram till honom så Robban ramlade och föll pladask i snön. Kryckorna for all världens väg.......och tydligen var jag så stark så till och med magbältet som jag satt fast i gick sönder...och ändå är det gjort till stora starka och tunga hundar....märkligt.....Jag rusade fram till Tim som hunden heter...Robban kom upp efter många om och men och fick tag i mig.. Matte var mest rädd att Robban hade skadat sig men snön är mjuk så det gick bra. Matte fick pulsa genom den djupa snön och det en bra bit för att hämta upp Robbans kryckor. Tim och jag fick leka en stund men Robban var inte glad över att jag hade stuckit iväg på detta viset........Jag kan faktiskt förstå honom men jag tänkte mig inte för.....


Min bästa kompis Tim




Väl hemma kände jag att jag var dötrött men jag höll mig vaken tills jag hade ätit kvällsmaten men sedan slocknade jag. Det var knappt att jag orkade ut och kvällskissa.....

Vad gäller kvällsmaten så hade matte blandat i kassler. Gott var det men matte var snål med kasslern tycker jag. Hon påstår att det inte är nyttigt med rökt mat för hundar så av den anledningen fick jag bara lite......så fånigt....

Nej, nu orkar jag inte blogga mer......God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar