Powered By Blogger

fredag 21 december 2012

Väntan och åter väntan......luftvolt.....

Dagen har mest bestått av väntan även om Robban har gått tre promenader och en kvällsrunda med mig.....

Efter morgonrundan vid åttatiden så åkte matte och Robban till ICA för att handla mat inför julen......De var borta i ett par timmar innan de kom hem med taxi för de hade hur många kassar som helst fyllda med varor av olika slag.....trodde inte mina ögon när de släpade in allt i hallen......

Robban gick en promenad med mig medan matte plockade upp alla varor och stoppade in i skåpen.....




Vi hann inte mer än hem från promenaden förrän matte och Robban skulle iväg igen. Nu tog de pendeltåget ner till hamnen för att handla på rökeriet och därefter gick de vidare till köttbutiken där matte hade beställt en julskinka. Självklart handlade hon en massa annat där också, ja även kött till mig och det tackar jag för.....Ja, Robban skulle ju till banken också och så skulle han även köpa några julklappar. Matte var iväg till apoteket så ni förstår att det tog sin lilla tid innan de var hemma igen.......Matte var helt slut för att det hade varit så mycket folk och trängsel överallt.....


Gick ut på en ny promenad med Robban. Det snöade en hel del så jag blev ju förstås jätteglad när jag märkte det.....Det är så himla kul att gräva djupt ner i snön även om det inte är så bra för mina klor men det struntar jag i........


Jag har lekt en hel del med katterna idag också. Iris blev nog lite förskräckt när jag råkade kasta upp henne i luften. Jag kom med full fart in i rummet och råkade få mitt huvud under Iris mage precis när hon skulle hoppa upp på soffan så hon gjorde världens frivolt i luften.....Det såg verkligen lite lustigt ut....Hon blev lite skraj och sprang och gömde sig inne i Robbans rum och Leo följde efter. Han trodde kanske att han skulle få samma behandling???? Fast så himla rädd blev nog inte Iris ändå för det dröjde inte lång stund förrän hon kom fram till mig igen.....


 
En vilopaus...



Kvällen har varit lugn......Vi har faktiskt varit trötta allihop. Nu är det dags att sova för klockan är mycket.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar