Powered By Blogger

lördag 8 december 2012

Komisk vurpa..... spik i foten....rådjur....

Ja, herregud så det kan bli......När Robban skulle gå ut med mig sent igår kväll för att jag skulle kissa inför natten så hände en incident som kanske inte var så rolig för honom...Vi stod nere vid vägkorsningen då jag plötsligt fick för mig att hoppa upp och över den höga snövallen intill oss. Det är ju så kul med all snö. Det vara bara det att Robban inte alls var beredd på det. Han tittade åt ett annat håll för att det kom en tjej med en hund nerför vägen och eftersom Robban inte litar på mig alla gånger då det gäller andra hundar så ville han se vad det var för hund som var på väg mot oss......Hur som helst så tog jag sats och hoppade över med den påföljden att Robban vurpade och föll ner i den djupa snön och kryckorna for all världens väg ut på gatan......Jag blev förstås nyfiken och undrade vad Robban gjorde där i snön och jag trodde att vi skulle leka men det ville han inte alls......Han höll aldrig på att kunna ta sig upp igen....Tjejen med hunden skrattade så hon nästan låg dubbelvikt så det såg nog väldigt komiskt ut....Det gjorde inte Robban men han var glad över att jag inte brydde mig om den andra hunden för då hade jag nog dragit honom tvärs över gatan för jag satt ju fast i hans magbälte.........och så var han glad att det inte kom någon bil som kunde ha kört över kryckorna.........

Hur som helst kom vi hem till slut när jag efter många om och men kissade......

Jag slapp vara ensam hemma idag. Matte åkte aldrig in på julmarknaden för hon har feber och mår skitdåligt. Robban ville måla klart i köket så han åkte inte heller in. Han och jag har i alla fall varit ute på ett par roliga promenader idag.....men jag har inte dragit omkull honom någon mer gång.....




Däremot skadade sig Robban idag igen när han skulle måla i köket. Lite klantigt kanske men egentligen var det Iris fel. Hon hade haft ner en spik från bänken ner på golvet och som Robban förstås trampade på. Spiken gick rakt in i den vänstra fotsulan, alltså i den foten som han inte hade ont i tidigare. Det blödde en hel del så han var tvungen att göra rent såret och sätta på bandage. Det gör jätteont när han går........så nu har han ont i båda fötterna....men han gick ut med mig ändå nu i kväll och då fick vi syn på ett rådjur. Trots att jag skällde ut den så stod den bara stilla och glodde på oss.......

Matte sa sedan att det är synd om rådjuren och även andra vilda djur nu när det är så mycket snö. Hon ska visst skaffa lite mat till dem om jag fattade det rätt.....Det är nog en bra idé.....

Nej nu är jag trött. God natt, nu ska jag sova.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar