Powered By Blogger

fredag 14 december 2012

Mycket snö...hundskit....irländsk setter

Jag fick vara ensam hemma i några timmar på förmiddagen för matte och Robban var iväg och handlade. Katterna var ju hemma förstås så helt ensam var jag inte men jag räknar inte med dom för de låg bara och sov hela tiden....

När matte och Robban äntligen kom så trodde jag att vi skulle ut på en promenad på en gång för det brukar vi göra men Robban var tvungen att ringa ett par viktiga samtal först så jag fick vänta...........Jag blev ganska så otålig för jag ville bara ut till snön...

..... äntligen kom vi ut och det är hur mycket snö som helst.....Matte tycker att jag ser ut som en hare som skuttar runt i snön....måste vara en stor hare i så fall.....


 
Det fanns ett smalt upptrampat spår som Robban kunde gå i...

 
Spännande dofter överallt....





Fortfarande är det svårt för mig att hitta lämpliga toaplatser så vi kan gå långt innan jag gör ifrån mig. Till slut kan jag förstås inte hålla mig och det kan bli på en svårtillgänglig plats, vilket hände idag. Matte fick klättra över en hög snödriva för att kunna plocka upp efter mig. Det som göms i snö dyker upp i tö brukar matte säga och blir förbaskad på alla som inte ids plocka upp efter sina hundar....Vi såg massor av hundskit på gångvägarna idag och de låg ju så till så att det inte ens var svårt att plocka upp det....äckligt minst sagt....Det tycker till och med jag.....


Egentligen har matte tänkt åka till den stora Hundmässan i Älvsjö i morgon men nu skippar hon det. Hon är inte intresserad av utställningar även om det hade varit kul att kolla på de irländska röda settrarna. Hon saknar Eros jättemycket....Hon hade också tänkt hälsa på gamla vänner bland hundfolket men som sagt nu har hon bestämt sig för att stanna hemma hos mig i stället och det är jag glad för.



Matte säger att jag skulle ha gillat Eros. Han var världens snällaste hund enligt henne även om han var envis och inte alltid så samarbetsvillig.....tycker mig känna igen det......Vad synd att jag aldrig hann träffa honom....


Klockan är mycket. Det är dags att sova........Oj, nu spyr Leo i hallen och inte lite heller....Jag vill inte att han ska bli sjuk för jag brukar busa och jaga honom på dagarna.....Det är jättekul......


 
Leo




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar