Powered By Blogger

torsdag 20 december 2012

Vilken pärs.......gamla skador o blödningar...

Idag har jag varit hos veterinären och det var en pärs vill jag lova.....Jag var både trött och hungrig när vi gick. Ingen frukost och tidig morgonrunda......


 
Här väntar vi på pendeltåget......se så trött jag är....



 
På pendeltåget och på väg till veterinären


Vi åkte vid tolvtiden med pendeltåget till Handen. Där bytte vi till buss och sedan får man gå en bit för att komma till Kolartorp.....


 
Nu är vi framme vid djurkliniken


Det första jag fick göra var att ställa mig på vågen förstås och jag väger fortfarande 69 kg ......Sedan fick vi sitta i väntrummet och att vänta är ju inte det bästa jag vet precis och det talade jag om förstås..... Robban tyckte nog att jag pep lite väl mycket men jag blev faktiskt stressad av den långa väntan......


 
I väntummet


Till slut fick vi äntligen gå in till veterinären. Jag känner henne sedan tidigare och tycker att hon är snäll men jag blev orolig när hon tog tag i mina tassar för att kolla på mina klor. Jag försökte dra åt mig tassarna men hon gav sig inte. Veterinären ville att jag skulle lägga mig på golvet men det tvärvägrade jag att göra. Okej, då får du väl sitta sa hon och fortsatte med att peta och pilla mellan klorna......

Matte trodde att det bara var två klor som jag hade blödning i men det visade sig vara i nästan alla klorna men det var gamla skador och blödningar som nu höll på att läkas sa veterinären. Det var en klo som hade en ny skada och en större blödning och var lite värre däran än de övriga. Vi måste klippa ner klorna mer för att se hur det ser ut sa hon och det var då det blev riktigt jobbigt........

En manlig sköterska skulle klippa klorna. Robban och en annan sköterska höll i mig. Jag gjorde allt för att komma loss och stark som jag är så gjorde jag det inte lätt för dem. Det kan jag gott erkänna....Robban var fullkomligt genomsvettig och jag hade dregglat ner hans byxor så de var helt genomblöta..  ...Klippningen av baktassarna gick ganska så bra men jag har faktiskt ont i klorna på framtassarna.........Hur som helst så blev klorna nerklippta till sist.. .det blödde lite men det var ingen större fara......Jaha, så var det dags för ny koll på klorna......Veterinären trodde att de skulle läka fint men matte är tvungen att kolla så att inte klorna spricker eller skivar sig och att det inte uppstår någon infektion.......Jag vet inte vem som var mest slut efter den här proceduren jag eller Robban.....

Jag vet att matte köpte en julklapp till mig på djurkliniken men jag hann aldrig se vad det var för något.....det blir spännande att se......

Det var skönt att komma ut i friska luften. I stället för att ta bussen så gick vi till pendeltåget. Det är en bra bit att gå men det var riktigt skönt och spännande med alla nya dofter.....

När vi väntade på pendeln som skulle ta oss hem kom en karl fram och frågade om jag var en berner sennenhund??? Det är väl också en fin ras men jag blev faktiskt lite förnärmad....och självklart trodde karln att jag var en kille också...Han försökte fjäska för mig men sånt biter inte på mig....Jag ignorerade honom helt......då började han skryta om sin egen hund, en liten cairnterrier......Ja, han fick prata på men vem bryr sig? Inte jag i alla fall......men matte lyssnade och svarade artigt så vi höll aldrig på att bli av med honom......


Jag blev jätteglad när jag såg att vi var hemma igen. Och så var jag jättetrött. Jag har sovit mest hela tiden efter kvällsmaten. Det var knappt jag orkade ut för att kvällskissa.......

.....men jag hörde ändå att Carina ringde till matte och berättade att Nicklas har fått en fraktur i foten. Hon ringde från Södersjukhuset nu i kväll. Nicklas måste gå med gipsad fot i sex veckor. Jag tycker verkligen jättesynd om honom för han skulle åka med sin pappa till Vemdalen på söndag för att åka skidor och snowboard under julhelgen.....Jag vet att han har längtat efter det här jättelänge så det här var ju inte kul alls.......Han fick en jättefin ny snowboard häromdagen. Den ville  han inviga i fjällen....Så trist för honom.....

Nej, nu är jag dötrött.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar