Powered By Blogger

onsdag 5 december 2012

Snö. snö och åter snö....jättekul...

Robban fick kuta ut med mig två gånger i natt för att jag var dålig i magen eller kuta och kuta. Först måste han klä på sig en massa kläder och så är det inte helt lätt att kuta med kryckor i den djupa snön och ändå var det inte alls lika mycket snö då som det är nu för det har snöat massor hela dagen.......

Jag blev jätteglad när jag kom ut vid tiotiden och upptäckte hur mycket snö som det hade kommit då och det var rena snöstormen vi kom ut i......

 
Matte tog kort från balkongen när vi skulle ut på morgonrundan.....
Robbans gula kläder och jag syns i snöyran. Det var inte lätt för Robban att ta sig fram med kryckorna men jag tyckte bara att det var kul...Alltså det snöade massor...




 
Oj, så mycket snö...


Måste blunda för snön blåser in i ögonen....men det här var verkligen jättekul.....
 
 
 
När Robban och jag var ute lite senare på dagen så mötte vi räddningstjänsten som hade tagit ut en bandvagn för att hjälpa ambulansen att hämta sjuka personer eftersom ambulansen inte kunde ta sig fram överallt....Robban pratade med föraren som sa att det var minst sagt kaos...Tur att Robban slapp jobba i det här vädret tycker jag fast han hade nog hellre jobbat än gått så här länge med skadan som inte läker....Det var tydligen inte bara ambulansen som hade det svårt för det stod övergivna bilar både här och där.........
 
 
Idag har i alla fall magen lugnat ner sig. Jag fick ingen frukost men till kvällsmat fick jag kaninmage i färskfodret.....mums......
 
Matte har inte varit ute på hela dagen för att hon är så förkyld. Hon ville inte ut i det här vädret sa hon.....
 
Egentligen skulle hon ha åkt och köpt mer färg till köket för det går åt mer än beräknat men alla bussar är inställda här i Nynäs idag så då slapp hon det. Det är ju ingen panik men Robban vill  förstås få det klart....fint blir det ändå...Vi får se hur det blir med vädret och kommunikationerna i morgon?.......
 
 
Nu väntar jag på att Robban ska ha målat klart så vi kan gå ut på kvällsrundan. Jag längtar verkligen ut till snön igen.........
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar