Powered By Blogger

söndag 9 december 2012

Händelselös dag.......god mat....

Jag har inte mycket att berätta för det har inte hänt så mycket idag.....


Nu hoppas jag verkligen att matte snart blir frisk från den här envisa förkylningen så att hon blir människa igen. Jag vet inte hur många paket med pappersservetter som hon har gjort av med under den här veckan. Åtskiliga är det i alla fall....Matte har inte varit ute på hela helgen på grund av den hemska huvudvärken som hon har.... Alvedon och huskurer tycks inte hjälpa så varken värken i bihålorna eller det halsonda vill ge med sig....


Robban och jag har gått våra promenader som vanligt och det hände inte något speciellt under dem, lite bus och lek men inget annat.....




Idag lagade Robban middag för ovanlighetens skull. Matte tyckte att det var jättegott och det tyckte jag också för jag fick resterna som var wokade grönsaker och lövbiff......ja, jag fick ju ris också som jag egentligen inte gillar men det slank ner av bara farten....Matte blandar ju det i färskfodret så det är svårt att undvika.....men några korn brukar jag i alla fall låta ligga kvar på botten för att visa mitt missnöje......men tror ni att matte tar hänsyn till det? Nej, inte det minsta.....


Nu väntar jag på att Robban och jag ska gå ut på kvällsrundan...Får se om det händer något spännande då? Hoppas kan man ju alltid.....


Oj, nu är det äntligen dags för kvällsrundan.......Jag hör Robban ute i hallen......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar