Powered By Blogger

onsdag 19 december 2012

Snål matte......jag protesterar....

I morse blev det minsann ingen sovmorgon. Robban släpade ut mig redan vid sjusnåret för han var tvungen att åka till sin arbetsgivare och fylla i en massa blanketter som Försäkringskassan vill ha. Därefter åkte han vidare till Haninge för att köpa julklappar så han kom inte hem förrän framåt tvåtiden........Jag blev faktiskt lite ledsen när han åkte......

Och matte åkte in till centrum för att uträtta några ärenden så jag blev lämnad ensam i några timmar........Ja, jag var ju ganska så trött så det gjorde inte så mycket egentligen.....

När Robban kom hem så gick vi ut på en långpromenad. Det snöade igen...jättehärligt tycker jag....



 



För övrigt har det inte hänt så mycket.....Matte väntade på Foderbilen och dom kom på eftermiddagen. Jag trodde att det skulle finnas något gott till mig i lådan men det var bara en massa kattmat och kattsand.....Usch, så besviken jag blev......Katterna verkar få så god mat för det luktar så himla gott. Tyvärr kommer jag inte åt matskålarna för de står högt uppe på en bänk......kan inte fatta varför???


Och nu i kväll när jag fick mitt kvällskex så säger matte att det var det sista kexet så jag får verkligen hoppas att hon köper nya i morgon.....


....och förresten vad gäller morgondagen så ska vi ju till veterinären med mina skadade klor. Jag hoppas verkligen att jag hörde fel men jag tyckte att matte sa till Robban att jag inte ska få någon frukost då.....Det var det värsta jag har hört....Ska jag behöva svälta  nu också???? Och jag som inte ska vara hos veterinären förrän klockan halv två....Nej, jag protesterar verkligen mot detta......men jag är rädd att ingen bryr sig.......skulle vara Robban i så fall för han är faktiskt mer givmild än vad matte är......Han brukar faktiskt förstå hur hungrig jag är, vilket jag misstänker att inte matte gör alla gånger.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar