Powered By Blogger

torsdag 6 december 2012

Svårt hitta toaställen......mattekatt....

Idag har jag varit ute och pulsat och hoppat i snön igen...det är så himla kul med all denna snö men det är lite svårt att hitta någon bra toaplats...Plogbilen har plogat upp jättehöga snövallar överallt så det är verkligen marigt  att hitta något bra ställe.....Jag går och går och går men till slut måste jag sätta mig ändå....Man kan ju inte hålla sig hur länge som helst.....







Jag fick vara ensam hemma idag då matte och Robban åkte iväg för att köpa mer färg till köket. Dessutom hade de några ärenden att uträtta i centrum så det tog sin lilla tid innan de var hemma igen men när de kom så gick vi genast ut på en ny promenad.....

Det är ganska så halt bitvis. Matte höll på att dratta på ändan vid ett par tillfällen och det hade ju inte varit så bra......

Idag har jag fått kaninmage igen både till frukost och i kvällsmaten men nu är min mage helt okej igen......Misstänker skarpt att det inte blir någon kanin i morgon. Synd faktiskt för det är supergott......

Jag har precis varit ute och kissat inför natten så nu ska jag sova. Jag lägger mig inne hos Robban för matte snorar och snörvlar så in i norden så det är verkligen irriterande.....Begriper inte att Leo vill ligga i hennes säng på nätterna..Han är verkligen en mattekatt....Ärligt talat tror jag att han inte gillar någon annan.........Han ligger och väntar på matte varje kväll i sängen och sedan ligger han där större delen av natten...och kurrar gör han ibland så högt så att det också stör mig ...Jag brukar retas med honom lite men tror ni att han flyttar på sig? Nej, inte det minsta......Har han lagt sig på ett ställe så ligger han kvar där......





 
 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar