Powered By Blogger

måndag 3 december 2012

Matte sjuk.....Robban målar......Leo spyr....


Ja, matte är lika dålig idag. Hon har snorat och snörvlat mest hela natten så jag låg inte så lång stund inne i hennes sovrum för man vill ju sova i fred......


Matte skulle egentligen ha varit hos tandläkaren i morse men hon blev tvungen att lämna återbud eller rättare sagt ta en ny tid i nästa vecka.


Robban gick morgonrundan med mig som vanligt eller morgon är väl att ta i. Klockan var nog närmare halvelva innan vi kom iväg. Tack o lov hade matte fixat frukosten eller lunchen som hon säger tills jag kom hem igen. Alltså, det är så himla gott med nötsteken som jag får i maten och det finns faktiskt en bit kvar tills i morgon även fast jag fick flera bitar i kvällsmaten också.....Skönt att Carina inte tar hand om  sina matrester utan tänkte på att jag kunde få käka upp steken som var kvar.....


Robban har börjat med att måla väggarna i köket. Det tar sin lilla tid men fint blir det......Jag håller mig undan för jag vill inte ha någon färg på mig....Det är bara den nyfikna Iris som kutar runt och undrar vad Robban pysslar med...En mer nyfiken katt finns nog inte......Ska bli kul att se om hon får den blå färgen på sig. Det blir alltså blåa väggar nu. Tidigare var de tråkigt smutsgula som matte säger....


Leo är förståndig och håller sig undan han också. Förresten så har Leo spytt flera gånger idag. Jag hoppas att han inte blir sjuk han med för nu får det vara nog med sjukdomar i det här huset......


Ja, vi har förstås varit ute på våra promenader. Det var riktigt kallt men jag tycker att det är jätteskönt och solen tittade fram ibland.......


 
Jag går gärna med nosen i marken.....

 
...det finns många spännande dofter




Nu väntar jag bara på att Robban ska sluta och måla och ta ut mig på kvällsrundan. Det är dags för den nu......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar