Powered By Blogger

måndag 12 november 2012

Avslut kurser.......högg efter Leo.....


Jag bloggar tidigare idag ...........


Matte åkte igår iväg till avslutningen på vardagslydnaden men kursen blev kortare än beräknat. Flera deltagare kom inte på grund av sjukdom, höglöp och Fars Dags-besök......så de hundar som kom fick dubbla godispåsar i stället........dessutom regnade det ju också så det var inte bästa vädret att träna i .........


Robban och jag kom inte iväg till Carina heller för nu har Robban ännu ondare i sitt ben som också har svullnat alltmer.......På fredag ska han på magnetröntgen.........


Vi tog de vanliga promenaderna..........och så gick vi förstås till närbutiken som vanligt. Även om jag inte behövde stå bunden lång stund så såg jag till att det hördes högt och tydligt vad jag tyckte om det.........Det var förstås inte populärt men vem bryr sig????







När matte kom hem gav hon mig en godis som luktade jättegott, tror att det var torkad fisk. Ja, det luktade så gott så när Leo kom för nära så högg jag efter honom så jag fick loss en stor tuss ur hans päls....Han blev förstås jätterädd och gömde sig under ett bord.....Jag erkänner att det inte alls var snällt av mig.......Jag ångrade mig så jag gick bort och la mig intill bordet där Leo fanns. Jag ville visa att jag inte var arg längre så efter en lång stund vågade han sig fram och sedan var vi kompisar igen......


Det var ju en regnig och trist dag så katterna låg mest och sov.........



 
Leo har snott korgstolen som är Iris favoritplats...
 
 

 
Iris ligger i den lilla kattkorgen....och där låg hon mest hela dagen...



Jag vet inte riktigt vad vi ska göra idag. Matte är ledsen för en nära vän har dött. Han har tidigare under årens lopp hjälpt matte mycket med lite olika saker. Hon fick meddelandet igår kväll så hon kumde inte sova så bra i natt..........


Nu ska vi i alla fall gå ut på en promenad......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar