Powered By Blogger

lördag 17 november 2012

För trött........köksluckor.....

Under hela fredagen har jag känt mig jättetrött. Det började med att Robban skulle upp redan vid sjutiden för att han skulle åka till sjukhuset. Han tvingade ut mig på en morgonpromenad trots att jag inte alls var pigg på det....Jag drog verkligen benen efter mig så det tog sin lilla stund innan vi var hemma igen...........Matte var i tvättstugan som vanligt.....men när hon kom upp så fick jag min frukost och det var väl det enda positiva med att behöva vakna så här tidigt.......

När jag hade ätit så somnade jag om.........




Matte åkte iväg till ICA när hon var klar med tvätten......När hon kom hem därifrån så fick jag gå ut för toabesök på gräsmattan här utanför. Matte kunde inte gå någon längre sträcka för hon väntade på besök.......


Matte har beställt en julklapp till sig själv. Hon har beställt nya köksluckor till köksskåpen och nu skulle en karl komma och mäta i köket. Han kom vid tvåtiden. Det luktade intressant och spännande om honom. Han berättade att han själv hade en hund men den var mycket mindre än vad jag är. Han hade en långhårig dvärgtax och ja, den är nog inte så stor....Hunden brukar få följa med honom men just idag var den hemma......så synd.....


Han mätte och mätte och jag blev trött bara av att se på så jag la mig i hallen för att vila. Då kom plötsligt Robban hem igen. Så glad jag blev....Jag hade verkligen saknat honom....


När karln var klar med måtten så gick matte, Robban och jag ut på en promenad. Det gick långsamt för Robban hade skitont i benet efter magnetröntgen. Man måste tydligen ligga stilla  länge i en obekväm ställning inne i en tunnel....Låter inte alls kul.......






Men som sagt. Jag har varit riktigt trött hela dagen så jag har faktiskt mest sovit när vi har varit hemma. Robban fick tjata på mig innan jag reste mig upp för att gå kvällsrundan........Jag låg till och med på golvet medan jag åt kvällskexet.......så nu är matte lite orolig. Hon tycker att jag verkar alldeles för trött för att det ska vara normalt.......

Idag ska matte bjuda Carina och Nicklas på middag. De kommer vid tretiden....jättekul verkligen.......


Vad vi mer ska göra idag vet jag inte men vi ska strax gå ut på en promenad........




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar