Powered By Blogger

tisdag 27 november 2012

Stora vattenpölar....blött, blött, blött.....

Oj, oj, oj, vad det har regnat hela dagen idag.......Robban är jättesnäll som låter mig hoppa och plaska i vattenpölarna och det hur mycket som helst. En del av dem är nästan  lika stora som små sjöar. Det har varit jättekul och jag har blivit helt genomblöt flera gånger idag....Vet inte hur många handdukar som matte har behövt använda för att få mig något så när torr.......Jag tror att jag är fuktig fortfarande...........







Matte säger att hon aldrig har haft någon hund som har varit så tokig i vatten som jag är. Matte var nog lika våt som mig för hon hade inte direkt några praktiska kläder på sig och så är det hål i skorna så hon var riktigt ordentligt blöt om fötterna. Matte kan inte gå i sina gummistövlar så länge som hon har ont i foten och det tycks då aldrig gå över........

I morse dammsög och torkade matte golven och vad hade hon för det?. Golven är lika skitiga igen. Nu kan ju inte jag rå för det för matte har faktiskt torkat av mig direkt när vi har kommit in men det blir smutsigt ändå.......Matte säger att det här är den värsta tiden på året men det vet jag inte om jag håller med om förstås.....


Robban var iväg till läkaren idag som denna gång skickade en remiss till neurofysiologiska kliniken på SÖS eftersom de misstänker en nervskada i benet...Robban tycker att det är urjobbigt att det drar ut på tiden så och att han aldrig blir bättre......Det är verkligen tur att jag kan pigga upp honom.......Vi har lekt med min stora gula boll också........





Nu ska jag ut på en kvällsrunda innan matte och Robban ska kolla på ishockey igen......Egentligen skulle matte ha åkt på bio men hon vill inte ge sig ut i det här vädret så hon struntar i det.......Hon är inte på humör säger hon......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar