Powered By Blogger

måndag 26 november 2012

Orolig natt.....hemlagat....lussekatter....

I natt höll jag matte vaken i ett par timmar. Vid tvåtiden vaknade jag och kände mig jätteorolig. Jag vankade av och an och visste inte alls var jag skulle lägga mig. Kunde bara ligga still i någon minut och så upp igen. Matte försökte få mig lugn men det funkade inte så bra. Jag höll väl på så här i drygt en timme innan jag la mig på golvet i mattes sovrum och somnade till slut......Det är alltid vid samma tidpunkt på nätterna som jag vaknar och är orolig även om det inte händer varje natt.........Matte vet inte orsaken till detta. Hon har försökt med att gå ut med mig men jag är inte nödig. Hon har misstänkt att det är för varmt här inne men även om fönstren är öppna så händer samma sak.....




Jag hade sedan sovmorgon fram till halvtiotiden då vi gick ut på morgonrundan.......sedan fick jag min frukost som bestod av hemlagad hundmat. Det var jättegott även om jag inte är direkt förtjust i riset....

Matte fick besked om att färskfodret som hon har beställt inte kommer förrän på onsdag eller torsdag så det blir att bara käka hemlagat i några dagar och inte mig emot. Riset brukar slinka ner av bara farten eftersom det blandas med det goda köttet och grönsakerna....Det doftar så gott så det går inte att motstå.......inte ens ett enda riskorn lämnade jag kvar........


Idag har jag andats in andra ljuvliga dofter från köket också. Matte har bakat något som kallas för lussebullar. Jag trodde förstås att jag skulle få smaka men hör och häpna. Det får jag inte. Matte säger att saffran inte bra för hundar att äta och då är det onödigt att jag får en smakbit.....och jag som har legat och suktat så.....Vilket trams!





Alla har varit trötta idag. Matte säger att det beror på vädret och visst....Det har varit mörkt och småduggat hela dagen....Jag slapp att bli borstad för pälsen var så blöt.......och det gjorde mig absolut ingenting.......


Nu ska vi ta kvällsrundan och sedan får jag väl kexet....Hoppas att jag kan sova bättre i natt........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar