Powered By Blogger

onsdag 21 november 2012

Gott humör....bus med katterna.....spöken....

Idag har jag varit på ett riktigt gott humör. Jag har jagat löv och mest hoppat och studsat runt på promenaderna........Jag känner mig mycket piggare igen......

När Robban och jag stod och väntade på matte som var inne i närbutiken kom det ut en dam ur butiken. Hon tyckte att jag var fin och undrade vad jag var för en ras? Jag ylade till svar ......Robban undrade vad som hade hänt med mig men jag var bara så himla glad......och det utan någon som helst anledning egentligen.......







Sedan har jag roat mig med att jaga och busa med katterna. Iris tryckte jag ner i sängen och Leo höll på att åka in i TV:n.......Iris tycker bara att det är kul men Leo är inte lika förtjust när jag är för närgången...fast Iris tyckte förstås inte om att jag stod på hennes svans. Då skrek hon tills jag flyttade på mig.....Matte tycker att jag kunde vara lite mer försiktig för jag är lite väl framfusig och hårdhänt enligt henne........men nu är det så att jag inser inte riktigt hur stor och stark jag är...Det är verkligen inte meningen att någon ska göra illa sig......Båda katterna tar gärna skydd uppe på soffan när de tycker att det börjar gå lite väl häftigt till......Jag tycker faktiskt att det är kul att retas med dom ibland......


 
Iris
 
 
 
Leo


Matte skulle egentligen åkt in till Stockholm på en intressant föreläsning i kväll men den blev tyvärr inställd. Matte blev lite besviken eftersom hon har sett fram emot den länge.......


I stället följde hon med Robban och mig ut på kvällsrundan. Det blåste en hel del så det prasslade överallt och så var det kolmörkt ute...Jag såg flera "spöken" som jag var tvungen att skälla ut men vad hjälpte det???? Inte ett jota egentligen för "spökena" rörde sig inte ur fläcken.....


Ja, vi har precis kommit in så nu är det väl bara att vänta på kvällskexet.......Hörde att det är DIF-match på TV:n så det lär bli en lugn kväll för mig.......


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar