Powered By Blogger

tisdag 6 november 2012

Ingen rolig dags alls......

Det här har varit en lång och mycket trist dag.......Vi har knappt varit ute över huvudtaget.

Robban gick en promenad med mig i morse innan han åkte till läkaren klockan 11. Nu är klockan över tio på kvällen och han har forfarande inte kommit hem men jag hörde att han är på väg. Den nya läkaren på vårdcentralen skickade med Robban en remiss till ortopedakuten på Södersjukhuset. Robban har ringt till matte några gånger och berättat att två läkare har kollat på hans onda ben och så har han varit på röntgen. Det är fortfarande en stor blödning i vaden men läkarna vet inte orsaken. Han ska tillbaka till SÖS senare i veckan för magnetröntgen........och det är allt jag vet just nu......

Jag tycker faktiskt synd om honom som har så himla ont i benet så att han inte kan gå normalt.....


Och matte har inte kunnat lämna lägenheten på hela dagen för det skulle komma några besiktningsgubbar och kolla på ventilationen. De skulle komma mellan klockan 8 - 16 så vi kunde inte gå ut mer än att jag fick kissa på gräsmattan här utanför.. När klockan var halvfyra och de fortfarande inte hade kommit så ringde matte till deras kontor. Gubbarna hade glömt bort oss så nu fick matte vänta ytterligare i en timme innan en av dem dök upp. Han gick runt med någon apparat i köket, badrummet och i ett av rummen innan han gick igen. Både jag och Iris blev nyfikna och följde efter honom, ja Iris hoppade till och med ner i hans väska men matte lyfte upp henne......Hur hade det sett ut om hon hade legat kvar där när han hade gått????? Hon är bara för mycket den katten.....


Nu väntar jag på att Robban ska komma så att vi kan ta en liten runda innan det är sovdags.......Jag har faktiskt varit ledsen för att han har varit borta hela dagen......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar