Powered By Blogger

onsdag 14 november 2012

Känner mig kränkt.....

Idag har jag flera gånger fått höra att jag är en så fin hanhund. Nu börjar jag faktiskt känna mig kränkt.....Annars brukar jag inte bry mig så mycket men idag var det ett himla tjat.........





Robban och jag gick en promenad på förmiddagen. När vi kommer utanför staketet till fotbollsplanen så kommer två ilsket skällande jack russellhundar rusandes fram till staketet mot oss. Det är ett sånt herrans liv på dem så det nästan gjorde ont i öronen på mig. Jag svarade inte emot utan uppträdde lugnt och sansat....JR-ägaren som är en kvinna säger till Robban "så fin han är". Det är en tjej säger Robban men hon fortsätter och säger han om mig hela tiden....Till slut blev väl även Robban lite irriterad och sa ännu en gång att jag är en flicka...."Oj, men hon är ju så stor. Båda mina hundar är ungefär som hennes huvud" får kvinnan ur sig......Det var riktigt skönt att lämna de bjäbbande hundarna bakom sig........


Då möter vi ett gäng glada pensionärer i stället. De ropar på avstånd. "Titta, en Båtsman", "Så fin han är",  "oj, så stor han är", "vad duktig han är" osv......Nu sa Robban igen att jag är en tjej och inte en kille men det fattade dom inte utan fortsatte  med att ösa beröm över den fina hanhunden........Alltså det är inte kul alls att alltid tas för en hanhund.....förresten såg de inte att jag satte mig ner för att kissa??????


Vi ska strax gå ut på kvällsrunda. Hoppas att jag slipper höra dumma kommentarer igen....

Sedan ska matte och Robban kolla på TV. Först spelar DIF en hockeymatch och sedan ska de kolla på landskampen i fotboll som går på den nya arenan........så det lär inte hända mycket annat här i kväll.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar