Powered By Blogger

lördag 10 november 2012

Magsjuka....godispåsar......

Gårdagen blev inte alls som Robban hade planerat. Vi kom aldrig iväg till Carina och Nicklas för Robban mådde inte bra..........

......och matte höll aldrig på att komma iväg till valpkursen. Hon fick springa på toa stup i ett hela morgonen och höll med nöd och näppe med pendeltåget. Hon var lite rädd för att hon hade drabbats av vinterkräksjukan men frampå kvällskröken släppte det magonda och illamåendet.

Det blev alltså inte mycket till uteliv igår men självklart fick jag mina promenader.......







Matte berättade att alla valparna hade gjort stora framsteg och var jätteduktiga. Roligast är det att se hur lilla Tuvas självförtroende har vuxit under kursens gång. Hon var så rädd och ängslig vid kursstart. Nu är hon inte ett dugg rädd för de övriga hundarna längre utan vågar till och med hälsa på schäferblandisen Hilda som hon var dörädd för tidgare och så kan hon lämna matte utan att få ångest, vilket hon inte alls kunde förut.......Det är så himla kul att se hennes förändring......


 
Tuva


Idag har matte avslutning på vardagslydnaden. Det regnar ute så hon undrar hur många det är som dyker upp??? Det var inte alls kul när matte gjorde i ordning godispåsar till de deltagande hundarna igår kväll och jag fick sitta bredvid och sukta. Matte delar alltid ut godispåsar på avslutningen av vardagslydnaden.....Okej, jag fick smaka lite jag också....Hoppas att matte sparar en påse till mig för jag har faktiskt varit med på kursen.......


Får se hur Robban mår idag. Ifall vi kommer iväg till Carina eller inte.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar