Powered By Blogger

fredag 9 november 2012

Pruttar och fiser inte lika mycket.......envist våteksem...

Det har varit en helt vanlig dag.......först sovmorgon medan matte var i tvättstugan...sedan gick Robban och jag ut på en promenad och då var det bra halt på marken.......Matte åkte till ICA för att handla inför helgen.......och Robban åkte sedan till Apoteket för att hämta ut medicin mot värken........Han hann hem före matte och då gick vi ut igen.....






Nu är det snart en vecka sedan jag spydde upp fleecefilten. Matte har märkt att jag har slutat med att prutta och fisa stup i ett som jag gjorde tidigare och så dregglar jag inte alls lika mycket....Förut fick matte ha en handduk till hands hela tiden för jag dregglade så mycket...Nu är det en markant skillnad. Jag dregglar nästan ingenting alls och det är ju jättebra.......


Nu i helgen har matte avslut på sina kurser. I morgon slutar valpkursen som egentligen skulle ha slutat på lördagen för två veckor sedan men matte bjuder på en träff till för deltagarna har haft lite otur med vädret. Det har blåst stormvindar så det har inte varit helt lätt för de unga valparna att koncentrera sig bland alla singlande löv men de har alla gjort stora framsteg ändå.......I morgon ska de få visa upp sina färdigheter.........


 
Här är fyra av de deltagande valparna, Hugo, Korinn, Hilda och Elvis
 
 

 
.......och här är whippetvalpen Viggo


 
......och charmiga Texas

 
........och duktiga Viszly


Medan matte har valpkurs i morgon ska Robban och jag åka till Carina. Robban har lovat att fotografera Nicklas gamla ishockeymålvaktsutrustning och lägga ut det på Blocket. Det är jättefina och dyra grejer som han inte har någon användning för längre........Får se om jag blir riven av Figaro igen för varken han eller jag kan väl hålla oss ifrån varandra????


Förresten har Carina halsfluss så jag hoppas att hon inte smittar men hon äter ju medicin sedan några dagar tillbaka........


Nu ska matte rengöra och smeta på salva på mitt våteksem. Det ena såret vill inte läka ordentligt.........



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar