Powered By Blogger

söndag 18 november 2012

Utfall.....ont i halsen?......hockey....

Lördagen blev en riktigt trevlig dag......även om jag misskötte mig vid ett tillfälle och fick en väldigt skarp tillsägelse av Robban. Jag höll på att dra omkull honom då jag gjorde utfall mot en liten skithund.....Alltså jag vet inte vad det var för sort men han såg mopsliknande ut....Hur som helst så ställer sig det lilla kräket på behörigt avstånd och morrar argsint mot mig.....alltså sånt tål jag inte så jag tog sats.......Nu satt jag ju fast i Robbans magbälte men han var inte direkt beredd på mitt plötsliga utfall så han vacklade till och fick slänga kryckorna för att ta tag i mitt koppel....Jo, visst skäms jag men jag kunde inte låta bli.......Behöver väl inte säga att Robban blev arg.....

Annars så var promenaderna trevliga.....När vi gick förbi hundrastgården ville jag in dit för att kolla vem som hade varit där........Det gick snabbt att nosa av området så jag vara bara där i några minuter. Sedan ville jag gå vidare........


 
Snabbt besök i rastgården

 
Här finns en intressant doft....
 


Vid 15-tiden kom Carina och då blev jag jätteglad för jag har saknat henne. Det har tydligen Iris också gjort för hon ville bara sitta i Carinas knä hela tiden......

Nicklas kom inte förrän senare. Han kom direkt från sina kompisar som han hade varit på fest hos kvällen innan så han var dötrött. Det såg ut som om han skulle somna när som helst så han orkade inte äta någon middag. Carina och Nicklas åkte hem redan vid sjusnåret......Lite trist tyckte jag.....men jag var trött så egentligen gjorde det inte så mycket ändå.......Matte tror att jag har ont i halsen och det kan faktiskt stämma........Det luktar faktiskt illa ur munnen på mig....


Om jag inte är piggare i morgon ska matte beställa tid hos veterinären......Jag hoppas verkligen att jag slipper åka dit........


Idag blir ingen rolig dag för mig. Jo, vi ska snart gå en långpromenad och det är ju kul men sedan blir jag ensam hemma i flera timmar....Matte, Robban, Carina och Nicklas ska åka till Hovet och kolla på hockeymatchen DIF-Leksand. Vad jag förstår så är det en höjdarmatch och Hovet är utsålt.......Ja, jag hoppas att de blir nöjda i alla fall.......


Så det blir en vilodag men det skadar kanske inte om jag nu inte är helt frisk........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar