Powered By Blogger

fredag 2 november 2012

Kräkts upp en FILT?????.......

I natt vankade jag oroligt fram och tillbaka så Robban förstod att jag behövde gå ut. Det var vid ettsnåret och det spöregnade ute. Jag både bajsade och kräktes. Vi gick in och jag la mig hos Robban. Efter någon halvtimme började jag hulka igen, om och om och om igen......Robban var fortfarande vaken så han förstod att jag skulle spy igen och nog spydde jag alltid. Robban trodde inte sina ögon när han såg att det hängde något långt och tjockt ur munnen på mig......Han fick hjälpa mig och dra ut det ur munnen på mig. Det visade sig vara en filt, alltså en sådan där fleecefilt som följer med Royal Canins valppaket till nya valpägare.........Den luktade jätteilla och var så himla äcklig så Robban kunde knappt ta i den.........När jag väl hade fått ur mig filten blev jag jättetrött och somnade och sov ända fram till niotiden..............


Matte låg och sov så hon visste inget förrän Robban berättade det när han vaknade fram på förmiddagen. Hon trodde inte sina öron........Varken matte eller Robban fattar hur jag har kunnat ha den i magen??? Hur länge har den varit där och var kommer den ifrån???? Matte tycker att det är mycket märkligt eftersom jag aldrig stoppar något i munnen mer än mat förstås...Och de senaste månaderna har jag ju hela tiden varit kopplad utomhus så jag kan inte ha hittat den där heller......och jag leker ju inte med leksaker ens mer än med min stora gula boll ibland.....Hon fattar absolut ingenting men orolig blir hon förstås att den ska ha ställt till med någon skada eller inflammation. Ännu mer orolig blir Robban. Han har klämt och känt på min mage tusen gånger idag......för i morse kunde jag inte äta min frukost och det har aldrig hänt tidigare...Nu förstår matte också varför jag inte kunde äta kexet igår.........men den stora frågan är: Hur har filten hamnat i min mage och när??? Och hur länge har jag haft den i magen????


Jag har varit lite låg idag. Det gick inte så fort på promenaderna men jag blev piggare framåt dagen.......och jag åt nyss kvällsmaten. Nu var jag riktigt hungrig.......och jag har druckit massor med vatten....



 
Är lite piggare på den här promenaden på eftermiddagen



Vi ska strax gå kvällsrundan för sedan ska matte och Robban kolla på hockey igen.....

I morgon bitti ska matte åka till sina föräldrars grav på Skogskyrkogården. Robban har för ont i sitt ben för att åka med så han och jag stannar hemma i stället........

I morgon eftermiddag kommer Robbans flickvän Cilla hit. Carina och Nicklas kommer också för matte ska bjuda dem på middag.......Det ska bli jättekul att träffa dem igen.......


1 kommentar:

  1. Nej fy vad hemskt!
    Tänk om det är filten som kom med från Kerstin när valparna flyttade från sin mamma?!
    Den kan ju ha legat hur länge som helst i lilla magen. Tur i oturen att den inte vandrat ner i tarmarna.
    Kanske Vera äntligen kan få vara bra i sin mage nu.
    Stor Kram från syrran Vinga med matte Jenny

    SvaraRadera