Powered By Blogger

tisdag 13 november 2012

Hundrastgård.......42 ombyten....

Nu har det varit strålande vackert väder i två dagar. Matte fick för sig att jag skulle få springa av mig i en hundrastgård men jag var inte så förtjust i att vara där inne. När jag hade nosat av de mest intressanta dofterna ville jag bara där ifrån så besöket blev inte så långvarigt...........




Intressanta dofter i hundrastgården....




 
Jag hörde en hund som skällde på avstånd...undrar vem det är?
 
 
 
Matte var i tvättstugan i morse ....IGEN!!!
Hon har räknat ut att det blir 42 byten på en vecka i Yanas gamla valpbädd som Iris kissar i. Matte lägger i plastad frotté och en handduk i den och får byta tre gånger/dagen......Inte undra på att det blir mycket tvätt bara av den knäppa katten......Tar matte bort bädden så går hon till mattes säng och kissar i stället.....
I badrummet finns två kattlådor av olika modell och med olika sand i och som matte ser till att alltid vara rena men ändå envisas Iris att pinka i bädden. Det löjliga är ju att hon alltid bajsar i den ena lådan?????
 
Matte tycker att det är trist att Iris fortsätter med detta beteende för Iris är annars en mycket social, trevlig, rar och söt katt.....Jag gillar henne också jättemycket.....Tur att min matte har tålamod....
 
 
 
Yanas bädd som Iris använder som toa....
 
 
 




Nu har jag precis kommit in från kvällspromenad. Leo sitter och skriker efter kvällsmaten som är lite försenad och jag väntar på kvällskexet......
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar