Powered By Blogger

söndag 25 november 2012

Nallebjörn......bus o lek.....fin päls


Det första som hände mig idag på förmiddagspromenaden var att vi mötte gäng äldre människor. De kollar på mig och så säger en karl "Titta en riktig nallebjörn. Vilken fin kille" och det var ju inte kul att höra. Det börjar bli rätt tjatigt med de här kommentarerna nu....Matte höll tyst för hon orkade inte heller diskutera mitt kön med dessa människor.....och jag ignorerade dem helt....


Matte tycker att det är synd att det inte finns någon plats här i närheten där jag kan vara lös och få springa av mig ordentligt....det tycker jag också men idag har jag i alla fall fått busa och kuta av mig lite...Jag lyckades jaga iväg några fåglar och så har jag plaskat i vattenpölar, hoppat och studsat runt en hel del........smutsig blev jag förstås.....



Även om jag är lite smutsig nu så tycker matte att min päls har blivit mycket finare den sista tiden och det låter ju bra..........Det är en helt annan kvalité säger matte vad hon nu menar med det????? Huvudsaken är att jag är fin i alla fall.....



Apropå päls så borstade matte Iris idag. Hon sitter inte stilla som Leo gör men hon älskar verkligen att bli borstad. Hon vill inte att matte ska sluta över huvudtaget...Hon snurrar runt och åmar sig som jag vet inte vad.....men hon är i alla fall tyst till skillnad mot Leo. Iris har lika tjock och lång päls som Leo har, om inte längre men hon fäller just ingenting......




Idag fick jag både spagetti och kassler i kvällsmaten. Supergott verkligen......Matte har beställt nytt färskfoder till mig. Hoppas att det kommer i morgon för det sista tog slut idag.........


Nej, nu ska jag ut på kvällsrundan.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar