Powered By Blogger

tisdag 20 november 2012

Lång sovmorgon....lokaltidningen.....rastgården....

Alltså, idag blev det en lång sovmorgon för mig och Robban. Vi vaknade inte förrän matte kom hem från tandhygienisten och då var klockan elva. Matte trodde inte sina ögon för hon väckte faktiskt Robban när hon gick strax före halv nio. När matte gick hoppade jag upp i Robbans säng och så somnade vi om båda två.......och det var så skönt så.....

Jag väckte matte vid tresnåret i natt. Varför? Jo, på tisdagar och fredagar kommer lokaltidningen i brevlådan. Förut skällde jag när tidningsbudet kom men det gör jag inte längre. Jag väcker matte i stället för att hon ska märka att tidningen har kommit. Nu tycker matte att det är onödigt att jag väcker henne mitt i natten för hon tänker inte läsa tidningen vid den tidpunkten i alla fall......Det är tacken det för att jag vill vara snäll.....


På promenaden fick Robban ett viktigt mobilsamtal så han släppte in mig i hundrastgården för att kunna prata ostört för bakom oss kom det ett par bjäbbande småhundar och Robban litar inte alltid på hur jag uppför mig......fast den här gången struntade jag i dem....




Här fanns en mycket intressant doft.....
 

 
Undrar vem som har varit här egentligen???



 
...och vem är det som kommer???



Jag tycker att matte är ovanligt tyst idag men hon är tydligen öm i munnen efter morgonens behandling. Det är tydligen inte så skönt att ta bort tandsten. Hoppas att jag slipper göra det.........

Nej, nu ska vi ut på kvällsrundan.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar