Powered By Blogger

fredag 23 november 2012

Dötrött........strul med pendeltåg......

Jag är dötrött fast jag egentligen inte har gjort något speciellt.......

Matte och Robban åkte i morse till Stockholm för att köpa julklappar och de kom inte hem förrän klockan tre. Pendeltågen hade strulat både på ditresan och hemresan så det var därför som det tog så lång tid. Mellan Nynäs och Västerhaninge måste de åka buss för pendeltågen är inställda i två veckor. I V-haninge byter de till pendeltåg som tar dem till Stockholms central. På vägen dit blev tåget ståendes länge på grund av något fel, jag vet inte vad men till slut kom de fram i alla fall. När de sedan skulle ta tåget hem på Centralen så var det försenat på grund av växelfel och när de äntligen kom till V-haninge så hade anslutningsbussen gått så de fick vänta jättelänge på nästa buss.......men de fick tag i sina julklappar ändå och det var väl tur det...........

jag blev försås jätteglad när de äntligen kom. Vi gick genast ut på en promenad och självklart skulle Robban till närbutiken. Nu skulle han hämta ut ett paket.......


 
 
Jag skällde som en galning hela tiden medan jag stod bunden där utanför för jag hade absolut ingen lust att stå där........Det var inte populärt men det struntade jag i....


För övrigt var jag jätteglad och busig under hela promenaden. Jag hoppade och studsade fram. Jag var helt enkelt jätteglad över att matte och Robban hade kommit hem för jag blev allt lite orolig när det dröjde.......


Efter promenaden och kvällsmaten somnade jag tvärt och sov så hårt så att jag knappt hörde att Robban ropade på mig för att jag skulle få gå ut och kissa......Jag fick mitt kvällskex när jag kom in och sedan somnade jag om .......Matte tror att jag har spänt mig och inte kunnat koppla av riktigt när de var borta och att det är därför som jag är så trött........Ja, nu ska jag kvällskissa och sedan är det dags att sova för natten........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar