Powered By Blogger

måndag 5 november 2012

Blivit riven.......störd sömn.....

Matte pratade med veterinären idag angående fleecefilten som jag spydde upp. Hon sa att matte skulle hålla koll på mitt allmäntillstånd men att hon inte behövde vara orolig så länge jag hade god aptit och bra avföring och det har jag. Jag är faktiskt mycket piggare även om jag sover en hel del också.........




Igår var vi hem till Carina. Det var bara en av hennes katter som vågade vara framme och i närheten av mig och det var Figaro men den jäkla katten rev mig både under och över det ena ögat.....Matte sa att jag fick skylla mig själv för att jag var alldeles för närgången och påstridig och inte flyttade på mig när katten fräste ifrån......Jag var ju bara nyfiken och ville ha fart på katten och så blir jag behandlad på detta viset.......Figaro la sig sedan på en fönsterbräda där jag inte kom åt honom. Jag tycker nog att han provocerade mig en hel del så jag höll koll på honom resten av tiden.......


 
Figaro

 
På hemväg från Carina



Idag har Robban varit hos sjukgymnasten igen och när han kom hem tog vi en längre promenad. När vi hade gått halvvägs ungefär började det att regna och det riktigt ordentligt så vi blev alldeles genomblöta.


Sjukgymnasten kan tyvärr inte göra någonting åt benet förrän Robban har varit hos en ortoped så i morgon ska Robban till läkaren på vårdcentralen för att få en remiss....Den här skadan lär bli långvarig har jag förstått......trist verkligen......


Nu hade jag tänkt sova för natten men Leo för ett himla liv. Vet inte vad det är han jagar men har far fram som jag vet inte vad???? Får verkligen hoppas att han lugnar ner sig snart för det blev inte mycket till sömn förra natten men då var det Robban som störde mig. Han kunde inte sova för smärtan utan låg och kollade på TV nästan hela natten. Emellanåt var han uppe för att hämta något att äta och dricka och gå på toa.....det var ett himla rännande egentligen....Jag vill ha lugn och ro för att kunna koppla av........Inte förrän frampå morgonen blev det tyst men det varade ju inte länge för då skulle matte till tvättstugan så jag gick in och la mig hos Robban för att få lite sovmorgon......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar