Powered By Blogger

onsdag 22 augusti 2012

Allmänt tråkig dag......Robbans tjej är sjuk....

En allmänt tråkig dag. Matte kan ju inte stödja på foten så det har inte blivit långa  rundor för oss idag inte.....men jag är fortfarande lite trött sedan gårdagen så det gör inte så mycket.


Jag åt bara pyttelite mat till frukost men när jag fick kvällsmaten var jag riktigt hungrig och slukade allt i ett nafs.....


I morse var matte i tvättstugan och det drog ut på tiden eftersom någon idiot, ja matte sa så, har haft sönder den fina torktumlaren i tvättstugan. Gångjärnen var av på luckan som man stänger igen maskinen med.....Matte ringde till fastighetsskötaren. Han visste om det men det skulle ta minst en vecka innan det kom nya gångjärn.......så himla onödigt.....Matte hade ganska så mycket tvätt och torkskåpet är inte så stort så det tog sin lilla tid.


Katterna var ute på balkongen när vi gick förbi......Man ser knappast Leo och Iris bakom blommorna........


 
 
Och så anar man en spegelbild av mig i fönstret nedanför


Nu på eftermiddagen så började det att regna och det är skönt tycker matte för det har varit så olidligt kvavt. Ja, jag har inte heller något emot lite regn.......


Robban ringde från ambulansen och berättade att han hade fått ett larm. De hade fått åka och hämtat hans tjej som hade blivit sjuk och nu var tvungen att åka akut till sjukhuset.  Hon är kvar där fortfarande för prover och diagnos......Jag tycker synd om henne och hoppas att det inte är något allvarligt...Robban och hon ska ju åka på semester till Prag i nästa vecka.....


Vi ska strax ta en promenad och matte ska försöka gå lite längre nu sa hon......Regnet ser ut att ha avtagit något och det är ju bra för matte har inga regnkläder.......




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar