Powered By Blogger

söndag 19 augusti 2012

Kantarellsök......

I natt, vid fyrasnåret vräkte regnet ner. Jag märkte det när jag gick min vanliga oroliga runda här inne. Matte märkte det också eftersom jag väckte henne......Jag lugnade ner mig och somnade en stund. Vi gick ut strax efter sex och då hade det slutat att regna......Det var jätteskönt ute.......

Matte väntade med att ge mig frukost eftersom jag inte visade det minsta lust till att äta. Robban kom hit vid halvelvasnåret och då gick vi ut på en promenad men det var redan varmt och kvavt igen. Jag åt inte min frukost förrän vi kom hem efter promenaden och då var jag hungrig.


Vid nästa promenad några timmar senare skulle jag få prova på att leta kantareller. Vi hittade en skuggig plats men det var lite väl varmt ändå.

Robban följde med. Matte skulle instruera oss. Jag tycker att det var lätt som en plätt att hitta kantarellerna för det låg en leverbit intill svampen. Vid första försöket blev jag så ivrig så jag svalde både svamp och lever. Sedan gick det bättre. Det hände att jag fick svampen i munnen men den spottade jag ut på en gång för den var inte alls god......

Man måste ha en arbetssignal på sig som bara får användas på kantarellsök så matte lät mig ha en jättefin djurgårdshalsduk på mig........




Sitter och väntar på att få leta efter kantarellen


 Det gäller för Robban att vara snabb och ta upp kantarellen när jag har hittat den.
Han lärde sig till slut han också.....




Jag får jättemycket beröm för att jag är så duktig....


Det här var jättekul så det vill jag göra fler gånger. Nu var det så hett ute så vi tränade bara en kort stund.......Jag ska visst få träna på tisdag hörde jag.....kul verkligen....

Nu har jag bloggat lite tidigare än vanligt. Jag har ätit kvällsmat med god aptit. Robban ska ta ut mig på kvällspromenad och sedan är vi ensamma i kväll. Matte ska bjuda Carina på bio. De ska visst se någon film som heter Snabba Cash 2.........


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar