Powered By Blogger

fredag 31 augusti 2012

Mycket orolig natt.........

I natt höll jag matte vaken mest hela natten, åtminstone från tvåtiden. Jag var så stressad och orolig så jag kunde inte vara still en längre stund. Först trodde matte att jag var nödig så hon tog ut mig men där ute var det bara mörkt och läskigt. Jag behövde inte gå på toa så jag förstår inte vad vi skulle ut och göra? Och rätt som det var började det att ösregna också så matte blev ganska så blöt innan vi hade hunnit in igen. Hon hade inte mycket till kläder på sig mitt i natten......


Väl inne så försökte jag att koppla av och lägga mig bredvid mattes säng men det gick inte...Var och varannan sekund var jag tvungen att resa mig upp...Matte försökte lugna mig på alla möjliga sätt och hon gillade inte att jag flåsade och flämtade som jag gjorde hela tiden. Matte trodde också att jag tyckte att det var varmt i rummet men det tyckte jag inte alls. Fönstret var öppet och matte öppnade även balkongdörren i vardagsrummet men dit ut ville jag inte heller gå......Ja, så höll jag på ända fram till femsnåret. Då äntligen kunde jag koppla av och somna..........




Det är ju inte första gången det här händer och det är alltid under samma tid på natten så det kan inte bero på löpet heller. Matte kan inte för sitt liv begripa vad det beror på men jag vet att hon tror att det kanske "spökar" här. Hon har varit med om det förr och själv bryr hon sig inte men hon gillar inte att jag ska bli så orolig och stressad. Nu höll jag ju inte bara matte vaken utan katterna kunde ju inte heller sova så de levde rullan de också.......


Ja, matte fick väl sova i någon timme för hon var uppe igen klockan sex och strax därefter gick jag ut på morgonrundan.......och då ösregnade det fortfarande och så har det gjort hela dagen.........


Matte var tvungen att åka med pendeltåget för att köpa mat till mig för det var helt slut så hon var borta i ett par timmar men det var inte lätt för hon var tvungen att ta bort bandaget som hon har på foten för hon kunde ju inte gå i sandalerna nu när det var så blött ute och i skorna fick inte bandaget plats, ja inte i stövlarna heller. Foten är jättesvullen och gör fortfarande så ont så att matte inte kan stödja på den.....och nu får inte matte använda salvan längre för den kan ge allvarliga biverkningar.....Matte hade sk*tont när hon kom hem så hon var tvungen att lägga sig och vila en stund innan jag fick gå ut på en rastrunda igen.......


Det har alltså bara blivit kortare rundor idag och så har vi tränat lite kontaktövningar här inne....inga konstigheter utan bara det gamla vanliga som jag redan kan.....


I kväll fick jag ett ännu tjockare och större kex än vad jag brukar få och det var supergott.......Nu är det sovdags och jag hoppas att jag kan sova bättre i natt och det tror jag att matte också hoppas på.......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar