Powered By Blogger

lördag 25 augusti 2012

Skärgårdsmarknad........

Oj, oj, oj, så trött jag är. Robban och jag promenerade ner till hamnen och skärgårdsmarknaden och där var hur mycket folk och hundar som helst. Matte tog pendeltåget dit ner för hon ville gå runt och kolla lite. Jag blev jätteglad när jag fick syn på henne i folkvimlet....




Vi gick runt i området och jag var jätteduktig för jag brydde mig inte om hundarna som vi mötte. När vi satte oss att vila en stund så kom en vacker collie fram och ville hälsa på mig och jag uppförde mig så fint jag kunde.




Jättemånga människor stannande och beundrade mig men alla tror att jag är en kille för att jag är så stor. När de frågar: Vad heter han?" och matte säger Vera så blir de minst sagt förvånade. Och som vanligt vill många fotografera mig så nu börjar jag bli van. När en gammal man hade tagit kort på mig så frågade han om han fick känna på mig också?....och det fick han förstås för jag gillar människor........Han tyckte att jag var så fin.......


Vi gick runt på området och in i centrum för matte skulle gå till köttbutiken och köpa kött. Matte åkte hem tidigare eftersom hon hade jätteont i foten. Hon tror att hon överansträngde sig igår och inte blev det ju bättre av att promenera här......men Robban och jag var ute i flera timmar........När Robban skulle fika så låg jag och kollade in allt som hände runt omkring. Jag fick mycket beröm för att jag var så duktig.......Till slut var vi tvungna att bege oss hemåt men då tog vi pendeltåget för nu var jag trött och Robban skulle iväg till en kräftskiva...


Jag har precis varit ute på en rastrunda och nu var jag dålig i magen igen....Jobbigt det här för jag vill inte ha någon dietkost.....Nu hann jag i och för sig äta kvällsmaten innan jag var tvungen att rusa ut så jag får hoppas att det bara var tillfälligt......


Robban ska komma hit jättesent i kväll för han ska ta en längre promenad med mig i morgon också innan han åker till flickvännen. De ska vara på Arlanda tidigt på måndag morgon.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar