Powered By Blogger

måndag 20 augusti 2012

Inflammation.....klibbiga frön......lokaltidningen.......

Idag har vi inte kunnat gå så långa promenader precis för matte har troligtvis fått en inflammation i hälsenan och det gör tydligen jätteont. Jag märkte redan igår att hon haltade.....

Och jag lyckades få en massa gröna klibbiga frön o kardborrar i pälsen idag. Matte har haft fullt sjå med att få bort dem. Värst var det på svansen som var full av de äckliga fröna och de satt jättehårt fast......Nu var jag ganska så duktig medan matte höll på att sanera mig men helt stilla stod jag ju inte hela tiden förstås.......






Alltså, den här dagen har inte varit speciellt kul men matte säger att det är bra att jag vilar inför morgondagen då vi ska åka till Haninge med pendeltåget. Det var någon snubbe från en lokaltidning som ringde till matte och ville göra ett reportage om kantarellsök så det är därför som vi ska åka dit. Och jag ska visa hur det går till även om jag inte har lärt mig så mycket ännu.....men matte har ingen annan hund som hon kan visa hur det går till på nu när Eros inte finns mer ....Han var jätteduktig säger matte......och det tror hon att jag också kan bli.....Det var ju skönt att höra att hon tror på mig i alla fall.......





Eros var jätteduktig på att leta efter kantareller...Han följde med på hennes kurser redan som liten valp...


Nu har jag varit ute på en kvällsrunda så jag får väl fortsätta att vila tills det är dags för mitt kvällskex.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar