Powered By Blogger

fredag 3 augusti 2012

Försov oss.......omväxlande humör.......

Natten har varit lugn, ja så lugn så både matte och jag försov oss eller vi hade ju inget att passa så försov oss är väl fel ord men vi sov längre än vad vi någonsin brukar göra....Till och med katterna var lugna och det hör inte till vanligheterna. Leo brukar ju vara så noga med frukosten annars men nu gjorde det tydligen inget att den blev försenad......Tror att klockan hann bli åtta innan de fick sin frukost och jag fick inte min förrän framåt nio.....



Iris är rolig för varje morgon så dricker hon ur min vattenskål så fort matte har hällt i nytt vatten.......


Det var riktigt varmt och kvavt redan på promenaden vid tiotiden så vi förstod att det skulle bli ordentligt varmt frampå dagen och det blev det också........


Trots att matte storhandlade igår så hade hon glömt Leos blötmat så hon var tvungen att åka till ICA idag igen och det tog sin lilla tid........men jag är glad över att hon köpte kattmaten för att höra på en arg Leo är inte alls kul.....

Det var riktigt skönt ute på eftermiddagspromenaden. Jag fick beröm för att jag uppförde mig ordentligt när vi mötte ett par hundar som jag ibland kan mopsa upp mig mot när jag är på det humöret. Jag har ett omväxlande humör enligt matte.......


Och äntligen fick jag det goda färskfodret till kvällsmat igen......Det har jag verkligen längtat efter.....





Nu ska jag hålla matte sällskap när hon ska kolla på OS-sändningarna. Bäst att vara i närheten så att hon inte glömmer bort att ge mig kvällskexet. Hon kan vara lite glömsk ibland.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar