Powered By Blogger

lördag 18 augusti 2012

Lever....kantarellsök....

Matte gick ut med mig vid halvsex. Sedan somnade vi om båda två igen fram till sjutiden.



Jag har fortfarande ingen matlust på morgnarna så jag åt inte frukost förrän vid tiosnåret. Säkert har det med löpet att göra tror matte......Jag vet inte?



Vi har gått de vanliga rastningsrundorna. Idag var det lite svalare ute och det var riktigt skönt.






Nicklas, Carinas son kom på ett kort besök. Han tog ut mig på en liten rastrunda. Sedan skulle han iväg och kolla på båttävlingarna här i Nynäs tillsammans med sin mamma och ett par bekanta till dom........Jättekul att Nicklas dök upp i alla fall......


Det har luktat så gott i köket idag. Matte har kokat ungnötslever som hon ska ha till kurserna i kantarellsök. Hon säger att jag ska få träna lite på det i morgon. Nu vet jag inte riktigt vad det går ut på men det låter ju jättebra om jag ska få lever för att jag lär mig något. Ser verkligen fram mot det.......Matte brukar då inte vara så givmild när det gäller godis precis.....



Matte var iväg och köpte några kantareller och de såg då inte märkvärdiga ut. Fattar ingenting.......




Kvällsmaten får jag i mig lättare. Jag var faktiskt riktigt hungrig........Nu väntar jag på de vanliga kvällsrutinerna........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar