Powered By Blogger

torsdag 23 augusti 2012

Matte har problem..........åska......


Matte har problem! Hon var hos läkaren idag med sin onda fot. Det är en stukning och en kraftig inflammation så hon måste smörja med en antiinflammatorisk och smärtstillande salva. Hon får inte stödja på foten men det kan hon ju inte heller för att det gör så ont. Problemet är nu hur det blir med mig? Matte kan inte gå några promenader och det här onda kunde bli långvarigt enligt läkaren....Problem är till för att lösas säger matte men hon vet inte hur just nu?........Lite synd är det att jag inte kan gå ut själv tycker jag....

Robban kan rasta mig i helgen men sedan åker han till Prag och blir borta i en vecka.....och sedan jobbar han långa pass igen.....

Tack o lov så var det inte så allvarligt med Robbans flickvän. Hon fick ta en massa prover och troligen hade hon drabbats av ett ordentligt migränanfall. Hon fick åka hem på kvällen och det var ju skönt.......


Robban tog ut mig på en promenad innan han åkte till jobbet vid fyratiden. Jag tyckte att det lät konstigt ovanför oss så jag tittade upp. Himlen mullrade...Robban sa att det var åskan....Äsch, det var ju inget att bry sig om så jag fortsatte att nosa i marken i stället.......






Egentligen skulle vi gått en kurs i blodspår denna helg men den har matte skjutit upp till kursen i oktober i stället. Då ska jag väl inte löpa i alla fall och matte är säkert bra i sin fot då får vi hoppas....


Och så börjar mattes egna kurser i nästa vecka så det är inte bara mina uteaktiviteter som det blir problem med....men min matte är väldigt envis så hon fixar nog det.....


Just nu åskar det jättemycket men jag var här utanför och kissade ändå. Matte är lite förvånad över att jag inte reagerar på åskan eftersom jag är så ljudkänslig för övrigt....Det blev lite blött för matte som blev tvungen att gå ut i regnet i sina öppna sandaler för hon får inte på sig några skor eller stövlar nu när hon har bandaget.....


Vi ska sova för natten nu. Hoppas att inte Iris har kissat i mattes säng som hon hade gjort igår kväll. Jag märkte att matte inte blev glad även om hon inte sa något.......Hon fick bädda om allting....och gå ner i tvättstugan i morse igen......Den katten kan fixa jobb hon.........








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar