Powered By Blogger

söndag 5 augusti 2012

Folkrace.........trött......

Oj, oj, oj, vad trött jag är men kul har jag haft det idag........

Robban kom i morse efter jobbet vid niotiden och hämtade mig för vi skulle åka till folkracetävlingarna. Carina följde också med så vi åkte i hennes bil. Och lite senare kom även Nicklas som hade varit med sin pappa på landet.  Carina fick åka och möta honom vid pendeltåget. Jag blev jätteglad när han kom......


Jag fick bära mitt eget vatten i klövjeväskan. Jag hade med mig två stycken 1,5 liters Colaflaskor med vatten och det gick hur lätt som helst att bära dem......Det behövdes mycket vatten för vi har varit ute i över sju timmar och det var jättevarmt hela tiden......







Men så roligt jag har haft det......Robban tycker att jag har varit jätteduktig även om jag skämde ut mig ett par gånger, ja egentligen med detsamma för den första jag möter är en schäfer. Jag gillar inte schäfrar och det visade jag tydligt och klart på en gång........men annars har jag uppfört mig bra men jag hörde att Robban sa till matte i telefon att jag inte har något tålamod och det har jag ju hört förut.....Att dom aldrig lär sig att jag inte gillar att vara stilla?...Robban gillar inte att jag piper men det gör jag för att visa mitt missnöje med att det inte händer något.....Jo, visst hände det mycket. Jag är ju inte van att vara på sådana här ställen men jag vill röra på mig och inte behöva sitta eller ligga stilla och glo.




Här ligger jag på rygg och kopplar av en stund.
Jag är jättesmutsig på hela huvudet, hur nu det kan komma sig? Ja, även på frambenen....



Ibland tog vi en runda i skogen för att jag skulle få svalka av mig lite och samtidigt få röra på mig...........


Jag hade inget emot allt motorbuller men en gång var det en bil som la av världens avgasknall och det gillade jag inte alls utan jag la av världens skall i stället men vad hade jag för det? Alla bara skrattade åt mig........

Det var jättemycket folk och hundar av olika storlekar och modeller.......Det verkar som om vissa hundägare tror att jag ska käka upp deras pyttesmå hundar för de ser helt förskräckta ut när de får syn på mig....herregud så larvigt.......


Matte hade skickat med Robban sin kamera men det strejkade bara hela tiden så hon måste nog skaffa sig en ny......och Robban hade dåligt med batteri i sin Iphone så det blev inga fler bilder......trist....


Både Robban, Carina och Nicklas träffade en massa kompisar så jag har hälsat på en hel del människor.......Ja, det har varit en jätterolig dag och hit vill jag åka fler gånger.....

Men nu orkar jag inte skriva mer. Nu måste jag sova.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar