Powered By Blogger

tisdag 7 augusti 2012

En helt vanlig dag.......inget varmvatten.....

Ja, vad har jag gjort idag egentligen? Vi har gått de gamla vanliga promenaderna förstås och inte har jag något spännande att berätta från dem heller........

Jag har varit på balkongen en hel del och spanat in omgivningen.....När den gamla schäfertiken passerade som hon gör varje dag så var jag ju tvungen att skälla ut henne ....Matte fattar inte varför jag blir så arg på en hund som inte ens tittar åt mig eller åt mitt håll?......men det är väldigt provocerande att hon ignorerar mig så totalt tycker jag......och så är det ju en schäfer.....




Jag har lekt en del med Leo idag. Han har varit ovanligt pigg och vaken även nu på dagen. Annars brukar ju han busa mest på nätterna. Och han brukar aldrig leka med mig men han blir modigare och tuffare den katten...Vi hade riktigt kul när vi jagade varandra......



När matte skulle diska efter kvällsmaten så fanns det inget varmvatten. Det har kanske skett en vattenläcka igen, vad vet jag?.....men det var en massa gubbar och maskiner ute på vägen tidigare idag. De jobbade där det var en vattenläcka för ett par veckor sedan.....Inte kul att vara utan varmvatten men mig gör det ju inget förstås.....


Nu väntar jag bara på att få gå en kvällspromenad innan jag får mitt kex.......Nej, nu verkar det komma en regnskur. Då får jag nog vänta en stund kan jag tro......Det har varit jättefint väder här hela dagen.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar