Powered By Blogger

fredag 17 augusti 2012

Orolig....varmt....sorg

I natt hade jag svårt för att sova. Jag var riktigt orolig mellan halvtvå till klockan fyra. Jag kunde inte alls koppla av hur mycket matte än försökte lugna mig. Tidningsbudet blev ordentligt utskälld också när han kom vid tretiden.......Löpet är på gång och så var det oerhört varmt och kvavt här inne........och det har det varit ute också hela dagen.........

Jag åt bara pyttelite till frukost...har ingen matlust alls.....

Vi gick till närbutiken vid tiosnåret för matte skulle hämta ut ett paket. Det var dövarmt ute redan då.......Då fattas hälften av det matte hade köpt och den andra avin kom inte med posten förrän vid ettiden så det blev att gå till närbutiken igen....Det har varit ett himla rännande dit den sista tiden tycker jag...........




Sedan var det meningen att vi skulle gå och titta på båttävlingarna men det blev inte av. Robbans tjej Cilla hade skadat foten tidigare på dagen så hon kunde knappt gå och sedan blev klockan så mycket så vi hann inte dit bara för att Robban skulle åka till Hovet och kolla på ishockey. Det är Djurgården som möter Bern i European Trophy....Han fick biljetten av matte och mig när han fyllde år.......


Och det var nog lika bra att vi inte gick till båttävlingarna för det är jättejobbigt med den klibbiga värmen.......



Matte är ledsen idag för hon fick ett mycket tråkigt besked. Jacintos absolut bästa kompis, schäfertiken Moa har dött. Hon blev elva år....De hade alltid så kul ihop i hundrastgården när matte bodde i Lund. De blir nog glada när de nu får träffas i hundhimlen och kan busa ihop igen......





Jacinto och Moa i deras älskade hundrastgård



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar