Powered By Blogger

torsdag 2 augusti 2012

Fullmåne.....färskfoder.....gräspollen....

Leo levde rullan i natt igen och väckte både mig och matte vid halvtretiden. Det började med att han slog i skåpsdörrarna till furuskåpet som står i köket. Alltså, det är mycket enerverande då det ekar i hela lägenheten. Den envisa katten ger sig ju inte heller utan kan hålla på hur länge som helst. Sedan hade han race genom rummen och köket. Matte säger att det inte gör så mycket om hon vaknar men hon gillar definitivt inte att han väcker mig eftersom jag har så svårt för att koppla av när jag vaknar på nätterna. Det blev alltså inte mycket sömn för varken matte eller mig.......Det är alltid så här vid fullmåne så jag blev inte direkt förvånad säger matte som börjar vänja sig.......



Buskatten Leo




Efter alla morgonsysslor åkte matte med pendeltåget klockan nio. Hon skulle först till frissan. Hon har länge väntat på att de skulle öppna efter semestern......och så var hon iväg till djurbutiken för att köpa färskfoder till mig....



När matte kom hem fyra timmar senare så hörde jag inte att hon kom. Jag låg i vardagsrummet och sov. Det är svalast där.........Jag vaknade av att matte frågade om jag ville gå ut och yrvaket följde jag med henne.......



Vi gick ingen längre sträcka för det var så varmt utan det gjorde vi senare mot kvällskvisten.

Nu är jag bra i magen igen men nu rinner ögonen i stället. Du är kanske gräspollenallergisk som Eros var säger matte som också själv är det. De har precis klippt alla gräsmattor här i området. Det luktar så gott säger matte samtidigt som hon nyser stup i ett och det kliar i hennes ögon....Ja, jag vet inte men något är det som irriterar mina ögon också........



Nu är det strax dags för min kvällsrunda.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar