Powered By Blogger

torsdag 16 augusti 2012

Klibbig värme, puh.....båttävlingar....

Det har varit en jobbig dag. Varken matte eller jag mår bra av den fuktiga värmen.

Och i morse matvägrade jag trots att jag fick färskfoder....Jag hade ingen matlust alls........Matte tror att antingen är det värmen eller så är det för att jag snart ska börja löpa.....


Det var oerhört varmt redan före klockan tio då vi gick en promenad. Självklart skulle vi gå förbi närbutiken. Nu var matte snabb men det var varmt trots att jag stod i skuggan.....








Promenaden gjorde mig hungrig i alla fall så jag käkade upp maten när vi kom hem.......


Det man inte har i huvudet får man ha i benen, sa matte och så gick vi till närbutiken igen vid ettiden och då var det ännu varmare.....puh


Jag lovar att det gick inte fort hem...Jag pustade och stönade och matte var inte så pigg hon heller eftersom den klibbiga värmen tog på krafterna......


Vi har sedan hållit oss inomhus även om jag fick en kort runda vid fyrasnåret......


Kvällsmaten käkade jag utan problem. Det var riktigt gott...........


I morgon ska jag få följa med Robban, hans tjej Cilla och Carina och kolla på några båttävlingar som körs här i Nynäs......Matte har ingen lust att följa med för hon är inte intresserad........


Nu är det dags för kvällsrunda....och sedan får jag äntligen mitt kex....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar