Powered By Blogger

torsdag 30 augusti 2012

Är troligen förkyld......ögondroppar....

Matte är rädd för att jag också har blivit förkyld. Jag låter väldigt rosslig i luftrören och ögonen rinner.


Jag har ögondroppar kvar sedan tidigare men jag gillar inte alls att ta dem sedan jag var hos veterinären senast och då hon hällde droppar i ögonen på mig för att se om hornhinnan var skadad. Det var inte alls skönt....Det var alltså inte helt lätt för matte att rengöra mina ögon idag men med hennes envishet och tålamod så gick det till slut........men jag bävar för att jag måste genomgå det här igen.......men jag fick förstås lite godis efteråt så det kan kanske löna sig ändå att sitta still och låta matte både rengöra ögonen och ge mig dropparna?....








Idag har matte inte varit utanför dörren mer än när jag har fått mina rastrundor.....jo, hon var ju i tvättstugan i morse igen och det på grund av att Iris hade pinkat i hennes säng igår kväll igen så hon var tvungen att tvätta alla sängkläder för femtielfte gången....Det är ju en himla tur för matte att tvättstugan alltid är ledig tidigt på morgnarna med tanke på allt som Iris pinkar ner......




Iris tar sig friheter också som lägger sig helt ogenerat på matbordet...


Ja, ja, den katten är bara för mycket ibland men jag gillar henne........


Det var verkligen synd att vi inte kunde gå blodspårskursen som var förra helgen.....Matte såg att en Sankt Bernhardskille deltog på kursen....Det hade varit kul att träffa honom men kanske inte så lämpligt nu när jag löper förstås......Stilig såg han ut i alla fall på bilden......


Matte tror att den där kryddblandningen med kanelstång, kardemumma och färsk ingefära som hon kokar ihop och sedan låter dra i fem minuter innan hon dricker det tillsammans med honung gör att hon svettas ut baciluskerna.......Hur som helst verkar hon lite piggare nu men foten gör fortfarande lika ont som tidigare och det är inte alls bra......



Nu väntar jag på kvällsrundan och sedan på mitt kex.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar