Powered By Blogger

torsdag 9 augusti 2012

Regnskurar.......Iris....

Var ut på morgonrundan strax före sex som vanligt. Sedan somnade jag om. Matte käkade sin frukost innan hon gick ner till tvättstugan och körde en maskin Iris-tvätt.
Iris pinkar fortfarande i Yanas gamla valpbädd som matte låter stå framme och det för att Iris inte ska pinka i mattes säng i stället.

Iris började med det här ofoget när Yana kom till matte. Iris gillade henne inte alls så det var väl hennes sätt att protestera. Matte tror också att hon har saknat Eros jättemycket för de var bästisar.....Man tycker ju att hon skulle sluta med dumheterna nu eftersom hon gillar mig jättemycket......men icke. Hon gör det inte lika ofta längre men tillräckligt ändå så att det blir en massa tvätt......




Iris gillade aldrig Yana och jag tror att det var ömsesidigt


Bästisar....Iris var otroligt fäst vid Eros..




Iris gillar mig som jag sa och idag har hon och jag lekt och jagat varandra. Hon är faktiskt jätterolig. Matte säger att hon uppträder mer som en hund än en katt och det stämmer nog.....Kul är hon i alla fall.....



Det har kommit några regnskurar idag men de slutar lika fort som de kommer och jag har missat dem alla.......







Vi gick ner till småbåtshamnen här intill. Spännande att se vad dom pysslar med....


När matte skulle laga middag så upptäckte hon att det inte fanns några rödbetor kvar så hon gick iväg till närbutiken för att köpa en burk. Hon kan inte äta pyttipanna utan rödbetor säger hon......men vaddå? ...det är väl bara gapa och svälja, eller??? Ja, jag slapp att följa med henne i alla fall och glad var jag för just då ösregnade det ute och det är en bit att gå dit. Matte blev blöt trots att hon hade paraply med sig.......men rödbetor hade hon med sig hem i alla fall.......


Nu har det klarnat upp så det var nog bara tillfälligt som regnskurarna kom.......Vi ska nog ta en promenad strax tror jag.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar