Powered By Blogger

söndag 12 augusti 2012

Dietkost.........Mariekex

Jag gick aldrig någon kvällsrunda igår för jag var för trött. Jag sov när det var dags och matte lät mig sova......

I stället fick hon gå ut med mig klockan fem i morse för då var jag riktigt kissnödig.....sedan somnade vi om båda två, ja till och med matte. Det brukar hon aldrig kunna göra men hon var väl också trött.

Frukosten åt jag inte upp. Jag tog bara några tuggor och det har väl aldrig hänt tidigare......Du måste vara sjuk sa matte lite oroligt......

Robban kom hit vid niotiden efter en jättejobbig natt på jobbet. Vi gick en promenad men då var jag dålig i magen igen så det var kanske inte så konstigt att jag inte ville äta. Matte fattar inte varför min avföring är så lös ibland.

Jag har varit piggare idag men ändå sovit en hel del...Det tar på krafterna att vara dålig i magen.....


Nästa gång vi gick ut så rann det ur baken på mig så då gick vi till närbutiken för att matte skulle köpa fiskbullar så nu blir det dietkost ett tag framöver igen.



Vi väntar på matte som är i närbutiken



Vi har alltså inte gjort så mycket idag heller. Förutom promenaderna har jag mest vilat.

Till kvällsmat fick jag dietkost som bestod av kokt ris och fiskbullar. Nu är jag inte så överförtjust i ris så hela köksgolvet var fullt av ris när jag var klar. Matte blev väl inte direkt glad eftersom det blev så kladdigt och hon blev tvungen att städa för femtielfte gången...Strax innan hade jag slabbat ner hela golvet när jag hade druckit vatten. Det brukar jag inte göra men nu har jag druckit extra mycket vatten och det är inte helt lätt att svälja allt utan att spilla........men matte är van säger hon för Eros kunde inte heller dricka utan att det var vatten precis överallt........


Robban och matte kollade på den spännande handbollsfinalen som Frankrike vann men Sverige gjorde tydligen en heroisk insats så alla tycks vara nöjda ändå och det är ju bra...... När matchen var slut gick vi ut på en längre promenad. Det är riktigt skönt väder nu när det inte är så soligt och varmt....







Nu är jag faktiskt lite orolig. Tänk om jag inte får mitt kvällskex nu när magen pajjat igen?......När magen har krånglat tidgare har jag fått ett Mariekex i stället men det är ju så himla litet och tunt så jag märker knappt att jag har haft det i munnen.....men matte säger att Mariekex är skonsamt för dåliga magar så då får jag väl tro på henne....men jag älskar de stora tjocka hundkexen.......









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar